5 Haziran 2011 Pazar

Davetsiz Misafir

Bugün SBS sınavında görevliydim. Bu Camii görevli olduğum okulla yan yana 1865 yılında yapıldığını öğrenince baya merak ettim ama kapıları kapalıydı bende öğle namazını bekledim nasılsa kapılar o zaman açılır diye .
Öğleye doğru caminin imamı geldi kapıdan içeri girmeden resim alıp alamıyacağımı sordum içeri de girebilirsiniz dedi ama başım açık diyecek oldum olsun siz girin belli ki bu camiiden ancak okula görevli gelince haberiniz oldu niyet önemli siz girin istediğiniz gibi resimleyin dedi.ayrıca bana bu minyatür ama huzurlu mekanda rehberlik etti.
Bu kürsünün ne zaman yapıldığını bilmiyorum ama tamamen el işçiliğiymiş ve benden özellikle resmini çekmemi istedi.
Ramazan ayında Sakal-ı Şerifin sergilendiği bölme..
Burası da ahşaptan yapılma bayanlara ait bölüm resmi net çekememişim ama gerçeği çok çok canlı renklerdi.
Mihrap taş ama boyanınca özgünlüğünü biraz kaybeder gibi olmuş.
Kubbe tamamen ahşap ama hava yağmurlu içerisi karanlık ancak bu kadar netlik yakalayabildim.Bu kapının sağında ve solundaki yazıları caminin imamı bana tercüme ederken bir kaç ton ton ihtiyar içeri girdi tedirgin oldum üzerinde kot pantolon polis yeleği başı açık davetsiz bi misafir görünce saygısızlık yaptığımı düşünürler ve sert bakışlara maruz kalabilirim diye ama hiç sorgulanmadım aksine hoş geldin kızım diye tebessüm ettiklerinde içim öyle bir rahatladı ki ve huzurla doldu. Evet herkesin dini, inancı kendine ama bizim dinimiz ne bileyim başka bambaşka... Dinine çok çok önem veren verebilen ( ne yazık ki)bir insan değilim ama şu sade ufacık camide bir kaç dakika bulunmak bile bana çok iyi geldi

2 yorum:

  1. sizinki gibi paylaşımları görünce hiç ülkemizi tanımıyorum diye kızıyorum kendime.İyi ki öğle arasını değerlendirmişsiniz, sayenizde görmüş olduk, paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Noblesse ben de teşekkür ederim.yaşadığım bölge madalyonun diğer yüzü ve ben de yeni yeni tanımaya başladım.

    YanıtlaSil